søndag den 20. november 2011

Sweet potato og torsk

Heey Stiine, min mutti har fået nyt job (Yes!) Det fejrede vi i fredags med dette fremragende måltid.


Der var dækket pænt op:





På tallerkenen ses søde kartofler med hvidløg og bagt torsk med basilikum, tomater, peberblanding og salt mmh!


De søde kartofler smeltede på tungen og hvidløgen gjorde sig rigtig godt på dem. Dem vil jeg begynde at bruge ofte som tilbehør!! Opskriften er fra bogen: "Super simpel sundhed" af Mads Bo, og ja opskriften er super simpel: 4 søde kartofler, 2 fed hvidløg (jeg er hvidløgsglad, så brugte en del flere), olivenolie (jeg brugte kokosolie), salt & peber.


De søde kartofler halveres (jeg delte en kartoffel i fire). Olivenolie blandes med hakkede hvidløg, salt og peber. Blandingen hældes på de søde kartofler, som skal bages ved 180 grader i 25 minutter.

1 kommentar:

  1. Skøn måde i fik fejret på, og hvor er det godt(tillykke til Vivi! På Vejstrup så jeg) Lyder spøjst og forførende på samme tid at kartoflerne smeltede på tungen. Jeg savner sgu lidt en sød kartoffel! Og salat med dit signatur "element", vindruer;) Lækkert at i fik prøvet fisk på atter en ny måde. Godt ser det ud :)!

    SvarSlet