onsdag den 22. august 2012

Chokolademousse. Raw


Jeg synes selv at jeg fik anrettet sidste dags chokolademousse ret fint. Jeg har efterhånden prøvet at lave et par forskellige chokolade/karamel mousser efter både Caroline Fibæk, Vibeke Amdisen, René Voltaire og hvad jeg ellers har fundet. Synes det er lykkes mig efterhånden at combine det hele til min egen, for mine smagsløg, perfekte chokolademousse.

Til 1 meget lækkersulten person(mig) eller måske 2 normalt...

1 avokado
1 dl vand
2 store bløde dadler, gerne fra "smag forskellen", uuhm!
1 spsk agavesirup, akaciehonning eller ahornsirup
1,5-2 spsk kakao (Valhrona)
Evt. 5 frosne jordbær, eller 2 spsk frosne hindbær for at gøre moussen dejlig "vammel"!

Først blendes vand og avokado. Herefter tilsættes resten og blendes. Tilføj evt. mere vand.

Drys med favorit topping! Her ananaskirsebær. Normalt ville jeg fyre op for nogle hampefrø, chiafrø, paranødder og lidt ristede, hakkede mandler og en smule havregryn eller müsliblanding, hvis retten gør ud for et måltid;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar