mandag den 27. august 2012

Figensalat med avocado, kumquats, brune ris og quorn

Jeg elsker bare Netto. Jeg gik en "inspirations runde" idag, egentligt skulle jeg ikke have noget. Men så var det da at jeg faldt over en bakke friske figner, som kom under armen...

Efter research af figenopskrifer besluttede jeg at improvisere en salat. Det skal lige siges, at jeg i Føtex også faldt over en bakke små frugter i blåbærkøleren, som jeg i hvert fald ikke havde smagt før. Kumquatsfrugter, mini appelsiner? Dem kunne jeg da også godt bruge.

Det blev til en god blanding af 150 g brune ris(tør vægt) 10 kumquatsfrugter skåret i tre dele, 1 avocado i tern og 2 figner i snitter.

Desuden havde jeg en pakke Quorn fars i fryseren som ventede på en mere spændende bidrag end som erstatning for kød i en lasagne, hvor den mildest talt ikke smager af noget.

Jeg endte med at stege Quornfarsen i hvidløg, koriander, spiskommen, en smule chiliflager og 2-3 spsk sojasauce. Pas på med salten ift. sojasaucen. Og så en smule vand undervejs indtil farsen er optøet så krydderierne ikke brænder fast. Undlod at tilføje vand da salaten næsten var færdig, så det kunne blive en smule sprødt.

Og så var jeg ellers meget godt tilfreds med hele måltidet. Lækkert med de søde figner og avokadoen da kumquatsfrugterne var ret sure. Skallen ret bitter, det er lige på grænsen til at være for meget - men når den spises med avocadoen er det perfekt. Og så er der lidt til madpakken imorgen:)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar