fredag den 19. oktober 2012

Rå marineret broccolisalat med rødløg og dadler

Igår lavede jeg en vildt lækker salat!! Virkelig simpel, virkelig lækker! Det hele afgøres af "marineringen", åh!

Til 1 person:

1/3 broccolihoved skåret i mundrette stykker
1/2 lille rødløg skåret i snitter
6 rosenkål skyllet og skåret i mindre stykker
2 spsk kikærter (en lille rest jeg havde - ikke rå)
1 stor dadel skåret i mindre stykker
Evt. en smule salt

Saften fra 1,5 appelsin og en halv citron

Blandes i en skål og marineres i saften. Bland gerne undervejs.

Virkelig lækker salat, og så er der lige en lille juice bagefter:) Jeg blev i hvert fald mæt da jeg besluttede mig for at "ryde op". Dadlerne giver et super modspil til den syrlige saft og rødløgene. Tror den ville gøre sig godt ud i min madpakke!

Og så serveret med noget der skulle være et forsøg på omelet med græskar... Bestående af 2 æg, lidt sojamælk, græskarpure eller "klumper" siden afkølet... Samt salt og peber.

Jeg skulle vidst have blandet det hele, før jeg kom det på panden. Ligesom man plejer... Det blev ret groft og overhovedet ikke krydret nok. Men når man elsker græskar, så er der potentiale til forbedring:)

Her til aften prøvede jeg med lidt rødbedetern, og uden kikærter. Virkede også ganske godt! Satisfied!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar