onsdag den 27. februar 2013

Rødbedepesto. Raw og vegansk.

Min uddannelse Ernæring og Sundhed har været repræsenteret på Food Fair messen i Bella Center denne uge. Blandt andre har Laura været med til at udvikle opskrifter på smagsprøver som er blevet serveret i standen. De har lavet nogle spændende opskrifter og kan byde på appetizers som knækbrød, æble-kvæde chutney, gulerods-sveske marmelade, rødbedepesto mm. Opskrifterne kan findes her.

Jeg kan super godt lide idéen om en rødbedepesto og ville så prøve at lave den rå og vegansk. Derfor undlod jeg at koge rødbederne, riste pinjekernerne og i stedet for parmesan brugte jeg gærflager, som er et godt vegansk alternativ når der er behov for lidt umami og denne "ostede" fornemmelse.

Ingredienser:
275 g rødbeder
2 fed hvidløg
4 spsk pinjekerner
3 spsk gærflager
2 spsk balsamico
5 spsk olivenolie
Salt og peber

Blend rødbeder, balsamico, olivenolie og hvidløg. Tilsæt pinjekerner og gærflager, blend igen. Smag til med salt og peber.

Her serveret med sød kartoffel, hummus, bagte rosenkål og quorn fileter. 



2 kommentarer:

  1. Det lyder rigtig lækkert, at benytte rødbede i sin pesto - Dette er en ret, jeg helt sikkert skal prøve! Tak for inspirationen.

    SvarSlet
  2. Det synes jeg helt sikkert du skal prøve Hannah :) lige lidt anderledes end man plejer. Herligt at du blev inspireret.

    SvarSlet