tirsdag den 19. februar 2013

Ærtebøf i valnøddebolle

Jeg er inspireret af Halifax! I burger bixen laver de nu altså nogle super gode ærtebøffer. Og idag skulle det være let og lækkert. Havde købt mig en af de store gode valnødde speltboller med hjem fra Naturbageriet på Frederiksborggade og besluttede at bruge den som en burger.

Min ærtebøf blev en lettere random blanding af ærter, hvidløg, koriander, salt og peber - kørt med stavblenderen, og pisket med en smule hørfrøslim og 1 æg nu jeg havde det i køleskabet.
Næste gang skal der en noget større portion ærter i, da jeg havde tiltænkt ærtemængden 1 bøf og ægget var nok til 3. Jeg tror jeg foretrækker kun at bruge hørfrøslim næste gang, da ægget stjæler meget af smagen. Resultat: Burger med pesto, sennep, grønkål, ærtebøf, soltørrede tomater, cherrytomater, rødløg og peberfrugt. Ay ay!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar