onsdag den 20. marts 2013

Den grønne smoothie; bladselleri, spinat, agurk og kiwi + boosters.

Den grønne smoothie har været lidt af en udfordring for mig. Men omsider, så er jeg ved at lære det!

Hvis jeg har tid om morgenen laver jeg mig en god stor portion som jeg gerne spiser med havregryn, eller endnu bedre; raw granola, hvis jeg har det. Derudover dejligt med hampefrø, chiafrø, kokosmel, bipollen og lidt nødder og kerner af forskellig slags. Så har jeg det rimelig godt med mig selv, og en herlig fornemmelse i maven :)

Jeg har efterhånden fået afstemt forholdende sådan at mine smagsløg som klart foretrækker det søde, har lyst til at drikke sådan en sag her... Det syrlige fra kiwi, citron og ananas samt det stærke fra ingefæren neutraliserer den bitre eftersmag. 1 tsk grøn stevia gør det sidste, uden at gøre drikken sød.


Ingredienser til 1 stor portion, eller som mellemmåltid til 2 personer.
  • 125 ml rismælk eller havremælk
  • 1 stor håndfuld spinat
  • 2 stængler bladselleri
  • 1/4 agurk
  • 1 kiwi, skrællet og saften fra 1/2 citron eller 1/4 ananas
  • 1 banan
  • 1 cm frisk ingefær, skrællet
  • 1 spsk hørfrøolie
  • 1 tsk hampeproteinpulver (rig på fibre og indeholder alle essentielle aminosyrer)
  • 1 tsk camu camu (C-vitamin boost)
  • 1 tsk MSM-pulver ("skønhedsmineralet", en svovlforbindelse som er god for hudens elasticitet, bindevæv, hår og negle)
  • 1 tsk pulveriseret stevia (det grønne)

Næste skridt er at gøre den helt raw ved at lave min egen nøddemælk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar